Interjú az április hónap alkotójával - Szolnoki Ágnessel

2017. április 6., csütörtök

A tavalyi kérdéseinket kicsit kibővítettük, hogy még több érdekességet is megtudjatok a hónap alkotójáról - fogadjátok szeretettel Szolnoki Ágival készült interjúnkat.



Varázserdő




       Kérlek, mutasd be egy mondatban a márkát! 

A munkáim alapját a festményeim, grafikáim adják, így a saját nevemen találhatóak meg az alkotások felhasználásával készült használati tárgyak is.



Festmények és táskák



2    Mi az, amit az termékeiddel szeretnél kifejezni? Van mottód, valami ami mindig tovább visz az alkotás útján?

Szerettem volna a képzőművészetet a hétköznapokba áthelyezni, egy olyan mozgó kiállítást, a napjainkat is megszínesítő használati tárgyakat képzeltem el, melyekben egyaránt örömét leli a használója és akár a környezete is. 
Nagy örömömre az akvarell madártanulmányaim a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Gondoskodó termékei közé is bekerülhettek, így akik ezek közül a nyomataim közül vásárolnak, egyúttal a Madárbarát Kert programot is támogatják.



MME gondoskodó termék



3   Honnan meríted az inspiráiciót a tervezéshez?

Munkáim a belső történéseimet, saját kis világomat tükrözik, amelyekben a naponta szerzett élményekre keresem a megoldást, megnyugvást. Ezekre a nappali álmok megörökítéseként is tekinthetünk, melyekben a természet csodás és misztikus világa is gyakran megjelenik. Gyakori szereplői a madarak, gyakran meg is kérdeznek róla, hogy miért pont őket választottam.
Bevallom, nekem annyira természetesnek tűnik, hogy nem is tudom megindokolni ezt a „madárságot”, mindig is figyeltem és csodáltam őket.



Madárnyomatok a DIP-en



4    Hogyan zajlik egy átlagos napod?

Általában a reggeli mellett gondolom át az aznapi teendőket. Majd felkerekedek és pár intézendő dolog után hétköznapokon a Paloma Művészudvarban található kis műhelyembe megyek, ahol nagyon szeretek dolgozni. Mivel ez egy bemutatóterem is, itt tudom fogadni a munkáim iránt érdeklődőket is.
Hétvégenként gyakran szerepelek design és művész vásárokon, bár estére el tudok fáradni, de rendkívüli módon fel is töltenek ezek az alkalmak, mert itt közvetlenül találkozhatom a világomra nyitottakkal. Rengeteg értékes, fontos beszélgetés, kapcsolat születik ezeken a rendezvényeken, nekem nagyon sokat adnak ezek az élmények. Midig nagy öröm, ha egy-egy ilyen vásáron visszatérnek hozzám, sok kedves emberrel ismerkedtem meg így az elmúlt években.
A szabadidőmben igyekszem hetente legalább egyszer eljutni a mesterem, Szilágyi János grafikus és festőművész vezette alkotócsoportba modellt rajzolni, nyaranta pedig alkotótáborba elvonulni.
Bár maga az alkotás folyamata is feltölt, de a zene és a történetek olvasása és nézése, művészeti eseményeken való részvételek is rengeteget adnak nekem.



A munkatárs



       Mi a kedvenc helyed Budapesten?

Szeretek sétálni a házunk közelében lévő patak partján, szívesen ajándékozom meg magam egy hétköznap délelőtti Margitszigeti, vagy Városligeti látogatással is. De a belváros is mindig megdobogtatja a szívemet.


      Mi akartál lenni gyerekkorodban?

Rajzfilmes vagy festőművész, na és rövidtáv futó – amikor még igazán fürge voltam. :)


Műhelytitok, fotó: Tamon Tazsó Zsolt



      Melyik a kedvenc könyved és miért?

Lénárd Sándor írásait nagyon szeretem, ha választani kell közülük talán az Egy nap a láthatatlan házban című könyvét választanám. Minden olvasásnál is tud újat mondani nekem, nagyon hálás vagyok, hogy rátaláltam.


      Hol élnél legszívesebben?

Az erdő mindig elvarázsol, szívesen kipróbálnám, milyen lehet egy erdei kis házban élni. 


Sok-sok nyomat




      Kérlek, írj három pozitív dolgot, ami a mostra, jelenedre jellemző!    
     
    Nyitottnak, rugalmasnak lenni és minél többet az élet napos oldalán tartózkodni (Monty Python után szabadon :) )


    
    Miért szereted a DIP Design Passage-t?

2014 novembere óta szerepelek a DIP vásárain, nagyon szeretem a hangulatát, mert sok kedves emberrel találkoztam itt.
Az árusítások ideje alatt több tervezővel is sikerült összebarátkoznunk, és többükkel vásárokon kívül is szoktunk találkozni. Sokban hozzájárultak a fejlődésemhez, rengeteg mindent köszönhetek nekik. Amikor erre a vásárra készülök, azt érzem, hogy barátokhoz érkezem.


    Szolnoki Ágnes elérhetőségei:

    Facebook

    Web

    


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Proudly designed by Mlekoshi playground